VvE beheer: wie doet wat? | VvE Diensten Nederland

VvE beheer: wie doet wat?

Een VvE (Vereniging van Eigenaars) is een organisatie die zorgt voor het beheer en onderhoud van een bepaald gebouw. Alle eigenaren van een appartement in dat gebouw zijn lid van de VvE. Om ervoor te zorgen dat de belangen van alle eigenaren en leden van de VvE behartigd worden, is er een bestuur dat de taken uitvoert en controleert. Het bestuur is opgesplitst in verschillende disciplines. In dit artikel beschrijven we wie wat doet binnen een VvE en hoe dit in de praktijk wordt toegepast.

De verschillende organen binnen een VvE

Om ervoor te zorgen dat alle disciplines van VvE beheer worden vertegenwoordigd bestaat een bestuur vaak uit financieel beheer, administratief beheer, technisch beheer en bouwkundig beheer. Iedere vorm van VvE beheer beschikt over een ander takenpakket. We vertellen hieronder wat de taken per type beheer zijn:

• Financieel beheer: Verwerken van betalingen, incasseren en administreren ledenbijdragen en opstellen van begrotingen.
  • Administratief beheer: Organiseren van Vergadering van Eigenaars, opstellen notulen, opvolgen van actiepunten, up-to-date houden ledenadministratie.
  • Technisch beheer: Verhelpen van storingen, afhandelen van schades, werkzaamheden rondom klein dagelijks onderhoud regelen met alle partijen.
  • Bouwkundig beheer: Onderhoud aan gebouw en installaties afhandelen met derden, opstellen meerjarenonderhoudsplanningen, advies opbouw van reserves.

Samenwerken met een VvE beheerder

Zoals u ziet, vraagt het succesvol onderhouden en beheren van een VvE een flinke investering in uw tijd en energie. Bovendien moeten de aangewezen leden voor de taken enige kennis hebben op dat gebied en beschikken over diverse vaardigheden. Niet iedereen ziet het zitten om VvE beheer taken op zich te nemen of zijn niet gekwalificeerd voor de werkzaamheden. Om deze reden schakelen veel VvE’s een VvE beheerder in zoals VvE Diensten Nederland. Deze organisaties beschikken over de middelen, kennis en ervaring om het complete VvE beheer of een gedeelte over te nemen. Dit komt de kwaliteit van het beheer en onderhoud vaak ten goede.

Bepaal zelf de taakverdeling

Bij VvE Diensten Nederland proberen we uw VvE zoveel mogelijk te ondersteunen. U bepaalt hoe onze samenwerking eruit komt te zien. Zijn er bepaalde taken die u liever in eigen beheer uitvoert? Dan nemen wij enkel de taken over die uw VvE wenst. We willen graag dat er een prettige samenwerking ontstaat, waarbij we u ontzorgen en kunnen adviseren waar nodig.

Meer informatie? Neem contact op

Wilt u meer informatie omtrent VvE beheer? Of bent u benieuwd wat wij voor uw VvE kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. Als u overweegt uw VvE beheer uit te besteden kunt u via onze website direct een vrijblijvende offerte aanvragen. We kijken uit naar een langdurige samenwerking met u.

Deskundig advies Maatwerk Financieel en technisch beheer in huis 24/7 Bereikbaar

Waar kunnen we u mee helpen?

Verder rond