Financieel beheer

Kies voor zekerheid met betrouwbaar financieel beheer en financiële planning. Debiteuren- en crediteurenbewaking, verzekeringen, opstellen van jaarstukken en begrotingen: maak optimaal gebruik van de vakkennis van VvE Diensten Nederland. Naast een eigen VvE manager en Technisch manager heeft elke VvE een eigen boekhouder op het administratiekantoor die de boekhouding van uw VvE verzorgt.

Financieel beheer en financiële planning

Het beheren van de financiën is een belangrijke verantwoordelijkheid van een VvE. Door deze verantwoordelijkheid over te dragen aan het professionele team VvE Diensten Nederland bent u zeker van een zorgvuldige verwerking van uw financiële transacties. Naast het verwerken van betalingen nemen wij ook het opstellen van de begroting voor onze rekening. Zo zorgen we ervoor dat uw VvE financieel gezond is én blijft.

Digitaal en transparant

Wij vinden het belangrijk dat u altijd en overal inzage kunt hebben in de financiële situatie van uw Vereniging van Eigenaars. Daarom werken wij met een transparante online database “VvE Website”. Uw login biedt u gratis toegang tot alle relevante informatie, administratie en officiële documenten van uw VvE.  Zo bent u altijd op up-to-date. Daarnaast heeft het bestuur van de VvE de mogelijkheid om de winst- en verliesrekening in te zien en facturen te beoordelen voordat deze namens de VvE betaald worden en wordt de kascontrole digitaal uitgevoerd

Extra controle op financiële transacties

Om er zeker van te zijn dat alle financiële transacties die wij voor uw VvE afhandelen correct worden ingevoerd, maken wij gebruik van een extra controle. Nadat de boekhouder een factuur van uw VvE heeft uitgevoerd, wordt deze gecontroleerd door een boekhouder van een ander regiokantoor. Na goedkeuring wordt de transactie afgetekend door de VvE-manager van uw kantoor . Dankzij deze werkwijze hebben wij een fraude- en beroveringsverzekering over onze administratieve organisatie kunnen afsluiten. Met deze extra garantie bent u zeker van een correcte uitvoering van het financieel beheer van uw VvE.

Debiteuren- en crediteurenbewaking

VvE Diensten Nederland verzorgt het incasseren en administreren van de ledenbijdragen. Doordat wij er structureel mee bezig zijn, signaleren onze medewerkers al snel eventuele betalingsachterstanden. We treffen rechtsmaatregelen tegen wanbetalers en verzenden herinneringen en aanmaningen. De periodieke voorschotbijdrage wordt door VvE Diensten Nederland geadministreerd en indien gewenst geïncasseerd. We voeren het beheer en de administratie over de bankrekeningen die op naam staan van de VvE en de financiële reserves. We verwerken nota’s en betalen de gemeenschappelijke kosten.

De financiën van uw VvE op orde

Binnen een VvE is het zeer belangrijk om de financiën goed op orde te hebben. Om nare verrassingen achteraf te voorkomen, is kundig financieel beheer een must. Wie kiest voor VvE Diensten Nederland kiest voor rust en zekerheid. Wij zijn een betrouwbare VvE beheerder met een deskundige aanpak. Zo heeft u geen omkijken meer naar het financieel beheer van uw vastgoed.

Begrotingen en jaarstukken

Uw VvE manager stelt een jaarlijkse conceptbegroting op, waarin de kosten en opbrengsten van de VvE zijn opgenomen. Op basis daarvan berekenen we de benodigde ledenbijdragen. VvE Diensten Nederland stelt een jaarverslag op over het verstreken boekjaar, met daarin de winst- en verliesrekening en de balans. Deze jaarstukken worden gecontroleerd door uw VvE manager en beschikbaar gesteld of verzonden naar de kascontrolecommissie.

Verzekeringen en energie

Wij zorgen dat uw complex goed verzekerd is en blijft tegen schade door brand en/of andere gevaren. Dit is vastgelegd in het Reglement van Splitsing. Indien gewenst kunnen we ook de afrekening van de verwarmingskosten verzorgen voor de individuele leden.

Waar kunnen we u mee helpen?

Wilt u het financieel beheer van uw VvE uitbesteden aan een ervaren partij? VvE Diensten Nederland levert full service oplossingen voor het beheer van uw VvE. Vraag een offerte aan via onze website of neem contact op als u vragen heeft over onze dienstverlening. We horen graag van u.

Deskundig advies Maatwerk Financieel en technisch beheer in huis 24/7 Bereikbaar

Waar kunnen we u mee helpen?

Verder rond