Met het oog op de toekomst en de steeds veranderende eisen aan het vastgoedbeheer, willen we enkele belangrijke updates en ontwikkelingen delen betreffende de dienstverlening aan de door VDNE beheerde VvE’s.
Technische servicedesk (TSD)
- TSD: onze technische ondersteuning is omgedoopt tot de technische servicedesk (TSD). De TSD is nu verantwoordelijk voor de afhandeling en coördinatie van al het dagelijkse en klein onderhoud, schadezaken, evenals het contractonderhoud. De TSD zal voortaan uw eerste aanspreekpunt zijn voor deze zaken.
- Verbeterd proces voor meldingen: om de kwaliteit en snelheid van het uitvoeren van onderhoudstaken te waarborgen, veranderen we de manier waarop u meldingen aan VDNE moet doorgeven. Voor reparatie- en schadeverzoeken, evenals het bestellen van sleutels, handzenders en/of tags, verzoeken wij eigenaren om in te loggen via de VvE-website en een reparatieverzoekformulier in te vullen. Er kan ook gebruik worden gemaakt van de Convect App voor het eenvoudig indienen van reparatieverzoeken.
Wij houden er uiteraard rekening mee dat als binnen uw VvE de afspraak geldt dat alle onderhoudsmeldingen eerst aan het VvE-bestuur/bewonerscommissie en/of technische commissie en/of huismeester moeten worden gemeld, dit proces ongewijzigd blijft.
Voor dringende calamiteiten zijn wij 24/7 bereikbaar via telefoonnummer 0499-331933 (optie 1). Buiten kantooruren en in het weekend kunt u contact opnemen via ons storingsnummer: 0344-678178.
Rol technisch managers
Onze technische managers houden zich bezig met de voorbereiding en begeleiding van groot onderhoud en planmatig onderhoud alsmede het behandelen van de MJOP (NEN 2767). Tevens ondersteunen de technisch managers de TSD bij escalatie van dagelijkse onderhoudsvraagstukken. Momenteel zijn we bezig met het uitbreiden en het verder ontwikkelen van onze TSD, zodat er voldoende capaciteit is en we het dagelijks, klein onderhoud en contractonderhoud nog beter kunnen organiseren.
De technisch managers zullen enkel deelnemen aan de vergadering van eigenaars wanneer er belangrijke (bouw)technische zaken op de agenda staan vanuit de MJOP of anderszins.
Dit vernieuwde proces zorgt voor een nauwere betrokkenheid bij besluitvorming over onderhoudsprojecten en waarborgt een effectieve communicatie tussen de technische afdelingen en de eigenaren.
Projectmatige aanpak
Wij ervaren dat onderhoudspartijen momenteel dermate veel aanbod hebben van werkzaamheden, maar o.a. ook te kampen hebben met personeelstekorten waardoor hun dienstverlening in het gedrang komt. Zij worden hierdoor gedwongen om keuzes te maken in het uitbrengen van offertes en aannemen van werkzaamheden.
Momenteel werken we nog met een groot aantal onderhoudspartners, maar door de gefragmenteerde aanpak ervaren we dat we te weinig invloed hebben bij calamiteiten, aangeboden prijzen en andere voorwaarden.
We gaan nauwer samenwerken met een selecte groep aannemers, installateurs en onderhoudsbedrijven (first suppliers). Hierbij zullen we transparante afspraken maken over zaken als uurtarieven, reactietijden bij spoedwerkzaamheden, aanlevering van offertes voor grootonderhoud, enzovoort.